Friday, December 7, 2007

觉悟

哇哇哇!!!最可怕的考试终于完了!!!
可是真奇怪,不晓得为什么竟然没感到喜悦的感觉...
试虽然考完了,但也意味着在中学生活要画上休止符...

在5th当天,杏银带了蛋糕来学校想着帮紫薇和晓晶庆生...
还好有人留下来,不然就是我们这几个吭完整个蛋糕...

生活在这次考试后才是真正的开始
我爸在我考完试的当天送了我两个字
"积极"
我现在把这个子送给你们
希望你们能积极地面对人生
希望你们能积极的过着每分每秒

我总觉得我放太多感情在友情上
我想我应该好好地想一下
我对友情的热情,应该收敛一下吗?
不然种得越,伤得更...
路是自己选的,要怎么走,没人能阻止

中六真的让我改变那么大吗?
还是这个月让我改变那么大?
但唯一不觉得遗憾的是认识到你们这班朋友
让我知道友情的重要性
让我知道爱情的影响力有多么的大
也让我的那扇门,在慢慢地打开了

stpm后真的觉得有点迷失方向
到16th为止,计划都落实了(唱k, eye on m'sia at night, class trip)
之后的计划虽然有,但还没落实(penang trip, search for short courses n job)
不过我一定会好好的利用时间,充实自己
朋友们,有空记得出来喝茶
我的电话会无时无刻等着你们打来

对了,sentosa acc 补习的朋友(U6A2007)
谁要去星期一(10th dec)老师家steamboat的
请尽快在星期六晚上十二点之前通知sufenwaiseng
请合作,因为本人负责买材料
要尽快给答案,要吃什么尽量给意见
我尽量满足...

5 comments:

zhenlin said...
This comment has been removed by the author.
Su Fen said...

i have some words for this guy too although i'm not so sure who is he yet..hehe..
To whom they refer to:
Love is nothing but a kind of feeling to whom you like.This feeling can be good to others or be harm to others.Love is not everything, we can never combined it with other things or we may end up destroy ourself.Although sometimes, we may control by this feeling but always remember feeling is the one we need to control not let it to control us.

Young people like us always confuse by this feeling because we still not sure how to control it and end up we mess it up with our study or even our friendship.Love is just a feeling, when this feeling is end,the so-called love thing will just end like that.

Love will never by everything, it will only give us comfort and a feeling to be loved or to love.

Anonymous said...

好了,或许我真的让你们担心了。很感动,但很肚懒你们误解我!!真的可恶!!我虽然癫癫低,但起码我做到对自己的承诺!!我没放弃考试~~~

还有,跟你分享我家庭的事,还有我的前途啊什么的,都只是问问和听听你的意见吧了。跟你分享只是诉苦,若果我真的去做,也是走投无路的时候吧!别忘记我的抱负!!对华人社会的贡献!!!!你们看到这里的也紧记吧!! >"<

Anonymous said...

i use blog is also just to express wat i think, because i cannot talk in front of people...
if i really make u sad, i beg for ur forgiveness n i'll keep it myself next time when i feel i need to keep it...

Anonymous said...

走投无路
这个字眼是不会出现在人生的道理里面的
只要你能分清楚facts n opinion
那你就不会有这种想法
以现在的社会形态
只要你什么都肯做(除了illegal的东西)
是不会说找不到工作的
坚信自己的信念
要为华社服务的话,有很多种方法
就算是人民,他们也不想接受一个
身份地位金钱来历不明的人的相助

Powered By Blogger