Sunday, January 20, 2008

最近的日子

做了临教也有一段时间了
每天都是重复着同一个生活
12.15上班~教书,教书,教书~放学回家就是吃了就睡
虽然没用什么体力,可是不晓得为什么这么累
也许是神经紧张关系吧,头脑用得多也会使人更容易累
在这段教书过程中,遇到了很多在校园里看不见的体验
家长们的无理投诉,老师们背后的辛苦,选择的苦衷
一个老师要兼顾那么多的学生已经够难了,家长还那么刁难
如果每一个家长都希望老师们多看看他们的孩子
那么一间教室岂不是需要和学生数目一样的老师才可以做到这一点吗
要不然少看一个孩子又来投诉,换班又来投诉
不要忘记,学校是一个传授教育的地方
就算学校教得再怎样好,只要是家教不好
学校所授给你们孩子的教育也跟着这样毁于一旦
那么你们说谁应该付最大的责任去看管孩子

上班族真难当,每天过着同一种生活
唯一最期待的是周末的到来
可以和朋友局在一起的就是这一天
可是这一天也是最烦恼的一天
我自己本身知心朋友不多,虽然有个"劳工"
但他到底在想什么我真得不懂
平时喜欢疯癫的过日子的他,最近变得很平静
这种变虽然对我来说是好的,不过这么大的改变
我反而觉得不习惯
总而言之,只要能分清楚这种改变是好还是坏
就算变得怎样,朋友还是不会变的
one must know how to differentiate between facts and opinions
fact is known and accept by everyone
opinion is just ur way of thinking
there are some opinion can be accept as fact
but there are many facts which you should know and do not cross over the limit
最近常和朋友出外,可是我却是最少话说得那一个
我也不晓得我每天这样和他们出去,到底会在友情方面得到什么进展
但对于我这个沉默是金的人来说
只要他们过得好,我就满足了

最近有一位进了国民服务的朋友打来给我和我谈天
才知道原来这个国民服务真的是一个养废物的猪栏
马来人:华人:兴都人=7:2:1
就算想要做个有责任的市民举报罪案
也得担惊受怕那些马来人的报复
因为通常在营里犯罪的都是马来人
有人试过举报他们,结果举报的人就被群殴,谁还敢去举报
我还真担心我的朋友到底受了多少折磨
每次想到这个就睡不下去了

这是我从以前的老友那里学来的
"朋友,外面的世界不比中学生涯那么简单
希望你时时警惕自己
朋友,外面的世界不比中学生涯那么轻松
希望你忙碌中也可以让自己轻轻松松
朋友,外面的世界不比中学生涯那么规律
希望你时时律己
朋友就像疤痕,一旦疤痕在你身上烙印,它永远都不会消失
当生活遇到挫折时,别忘了还有一班朋友在等着你的电话
准备听你诉苦
当生活尝到成果,别忘了朋友在等着你的电话
听你报喜
还有别忘了,朋友是一辈子的..."

ijyo

3 comments:

Anonymous said...

i dunno how's the feeling to be a teacher...but i know there's no such an easy job in the world.
to those who are temporary teacher for now..good luck and should feel lucky u all still can enjoy the school life..when u all are really work in the society..i mean..out from the school..u'll know what's Cruel and the real side in the society..think i dunnid to explain much..

no one wanna gone insane..no one likes to do so..just...try to live more fun and joy...and getting tired of the cruel world..but also wont give up for what i fight for..will...MUST fight till the end..

and..wanna write something here for one of my fren who went NS..u were in a bad luck..but no matter how unlucky u are..hope u be tough and get through it..i'm waiting to see how u change after the training..Chic or really a tough man..dun let us down..u have our wish and care..take care my fren...

and for the owner for this blog...the Door insde ur heart only allow to push out??why don't u try to pull in sometimes??throw ur Cool side...it's rubbish !and figure out what's ur need in ur heart..too care for frenz..u'll get a bad lesson..think for urself bah..fren..take care

Anonymous said...

being a temporary teacher is also working in the society.What is different is working for the government will get more extra benefits..but as a teacher really suffers a lot from stress, espcially the stress from parents' complaint

as for me now, maybe i was born to serve people.As long as the people around me feels happy, then that is my most satisfaction, no matter what they want me to do.like what you said, life is to hav fun and joy.If nobody wants to do it, won't u think we will not fulfill anything that we wanna do..moreover i only do what i can do for my frens, i still know where is the limit.

fren, take care too in the future.
may our frenship last forever:)

Anonymous said...

其 实 , 我 也 知 道 当 个 老 师 是 不 容 易 的 。 。 但 是 , 你 也 已 经 做 得 很 好 了 。 。 不 如 , 你 就 问 问 自 己 的 心 , 你 是 否 有 尽 力 , 把 老 师 的 责 任 做 好 ? 如 果 有 , 那 就 很 好 了 。 。 在 想 想 , 当 你 教 出 来 的 学 生 有 进 步 , 那 你 是 否 会 觉 得 安 慰 和 开 心 呢 ? 老 师 是 个 很 伟 大 的 职 业 , 也 需 要 付 出 。 。 但 是 , 我 相 信 你 的 用 心 一 定 会 让 别 人 感 受 到 的 。 。 在 这 个 社 会 上工 作 , 一 定 会 面 对 许 多 不 如 意 的 事 。 。 那 就 把 它 当 作 一 种 考 验 或 经 验 吧 ! 从 事 教 育 工 作 , 是 要 给 点 耐 心 的 。 。但 是 , 也 不 要 给 自 己 那 么 大 的 压 力 。 。 世 上 没 有 事 是 解 决 不 了 的 。 。 只 要 不 放 弃 , 就 一 定 有 希 望 !
关 于 友 情 方 面 , 其 实 我 和 你 面 对 的 问 题 差 不 多 。 。 但 你 比 我 幸 运 多 了 。 。 真 正 的 友 谊 不 容 易 遇 到 , 所 以 一 旦 遇 到 了 就 要 好 好 珍 惜 。 。
做 会 你 自 己 , 才 是 真 正 的 你 ! 我 相 信 你 可 以 做 到 的 。 。 加 油 ! 我 会 支 持 你 的 !

Powered By Blogger